14 Kasım 2007

DÜNYA ÇOCUK KİTAPLARI HAFTASI



Kitabın Serüveni
Bir dere boyunda ben
Upuzun bir kavaktım.
Ta dipten doruğa dek
Işıl ışıl yapraktım.

Bir sabah bir testere
Beni de serdi yere.
Kendimi birden bire
Makinelerde buldum.

Çok şey geçti başımdan...
Bembeyaz kağıt oldum.

Şimdi kitabım işte,
Yine yapraklarım var.
Yükselir yıldızlara,
Beni seven çocuklar.

Sıkıntılı da olsa,
Benimle tatlı geçer
En uzun yolculuklar.

M.Necati ÖNGAY

*********************************
Amerikan İzcileri Kitaplık Yöneticileri ilk kez 1917 yılında bir kitap haftası düzenlemeyi önerdiler. Aydınlar, yazarlar, yayıncılar önerinin benimsenmesi için çalıştılar. Bu çalışmalar sonucu Kasım ayının ikinci haftası dünyanın bir çok uygar ülkesinde Kitap Haftası olarak kabul edildi. Bu hafta daha sonra bizde de Çocuk Kitapları Haftası olarak kutlanmaya başladı.
Kitap Haftası içinde, kitap sergileri düzenlenir. Kitap siparişleri mektuplarının nasıl yazıldığı öğretilir. Arkadaşlar birbirlerine kitap armağan ederler. Kitapsever öğrenciler hafta içinde kitaplıklarına çeki düzen verirler.



Kitap bize bilmediklerimizi öğretir.
Görmediğimiz yerleri tanıtır.
Kitap okunduğu zaman göze, dinlendiği zaman kulağa seslenir.
Kitaplar zamanımızı değerlendiren birer sevgili arkadaştır.
Kitaplarla arkadaşlık küçük yaşta başlarsa bu güzel alışkanlık büyüyünce de sürer gider. Kitaplar doğruyu, güzeli, iyiyi, yararlıyı bulmamıza yardım eder.
Kitaplar yaşamı sevdirir.
Dünyayı güzelleştirir.

Kulübümüzdeki etkinlik


*****************************
13 kasımda çocuklarımıza kitap okuma alışkanlığı kazandırmak
ve
günün önemini belirtmek için
İlçemizde bulunan Ya-pa kitabevi ziyaret edildi.
Kendi seçtikleri hikayeleri aldılar harçlıkları ile.
Hem alışverişi kendileri yaptıkları için,
hemde seçme şansı verildiğinden dolayı çok keyiflendiler.
O gün bir ilki daha yaşadılar böylece...

Hiç yorum yok:

Çağatay Şengün- İstiklal Marşı